Wysokość diet zagranicznych uzależniona jest od kraju docelowego podróży i określana jest w załączniku do rozporządzenia.
Obliczanie Należność z tytułu diety obliczana jest za czas liczony od rozpoczęcia (wyjazd) do zakończenia (powrót) podróży.
Diety krajowe od 8 do 12 godzin – połowa diety ponad 12 godzin – pełna dieta za każdą następną rozpoczętą dobę: do 8 godzin – połowa diety ponad 8 godzin – pełna dieta
Diety zagraniczne do 8 godzin – 1/3 diety, ponad 8 do 12 godzin – 1/2 diety, ponad 12 godzin i za każdą pełną dobę podróży przysługuje dieta w pełnej wysokości
Opodatkowanie Diety w wysokości nieprzekraczającej limitu określonego w rozporządzeniu są wolne od podatku dochodowego (podstawa prawna: Ustawa o pdof – art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. a )i nie stanowią podstawy do naliczenia składek ZUS (podstawa prawna: Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych – art. 21)
Podstawa prawna Kodeks pracy Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r.