jednorazowy, celowy, okresowy), renta socjalna, dodatek (dla kobiet w ciąży, dla osób długotrwale chorych), pomoc na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne w publicznych zakładach opieki zdrowotnej dla osób, które nie podlegają przepisom o ubezpieczeniu społecznym; usługi – udzielenie schronienia, praca socjalna, usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone w miejscu zamieszkania, pomoc w załatwianiu spraw urzędowych i innych ważnych spraw bytowych oraz utrzymania kontaktów z otoczeniem.
Prawo do świadczeń Prawo do świadczeń pieniężnych przysługuje osobom i rodzinom, których posiadane dochody nie przekraczają kryteriów dochodowych ustalonych w oparciu o próg interwencji socjalnej. Od dnia 1 października 2015 r. dla osoby samotnie gospodarującej jest nim dochód nie przekraczający kwoty 634 zł, natomiast dla osoby w rodzinie – kwota 514 zł. Rada gminy, w drodze uchwały, może podwyższyć kwoty uprawniające do zasiłków: okresowego i celowegoPomoc społeczna Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej;