Минималната работна заплата в Сърбия е най-ниското месечно или почасово възнаграждение, което работодателите се задължават да заплащат на работниците си. Сумата се определя от правителството на Сърбия.

През периода на прилагане на Закона за трудовите отношения („Държавен вестник на Република Сърбия“, бр. 55/96, 28/2001 и 43/2001 – друг закон), от 8 януари 1997 г. до 21 декември 2001 г. минималната работна заплата е определена да бъде в размер „35% от средната работна заплата в икономиката на републиката, съгласно последните публикувани данни на републиканския орган по статистика“. В периода от 21 декември 2001 г. до 23 март 2005 г. е предвидено минималната работна заплата да се определя със споразумение между правителството на Република Сърбия, представителен синдикат и представителна асоциация на работодателите, организирани за територията на Република Сърбия, в съответствие със закона. С член 112 от Закона за труда („Официален вестник на Република Сърбия“ № 24/05 и 61/05) е установена компетентността на Социално-икономическия съвет на Република Сърбия за определяне на минималната работна заплата със задължението да се вземат предвид по-специално следните параметри: издръжката на живота, тенденцията на средната заплата в Република Сърбия, екзистенциалните и социални нужди на служителя и неговото семейство, нивото на безработица, тенденцията на заетостта на пазара на труда и общото ниво на икономическо развитие на Република Сърбия. Законът постановява, че минималната работна заплата се определя за работен час, за период от най-малко шест месеца.MINIMALNA ZARADA U REPUBLICI SRBIJI – OSNOVE | Pravo i korporativno upravljanjeSES - Minimalna zarada От 1 януари 2019 г. минималната заплата в Сърбия в зависимост от месеца е между 33 306,70 и 38 623,68 динара (281,65 – 326,62 евро – бруто), или между 24848 и 28575,20 динара (210,12 – 241,64 евро – нето) на месец.Minimalna zarada i dalje ispod minimalne potrošačke korpeMinimalna zaradaMinimalna zarada za 2019. godinu utvrđuje se prema novoj minimalnoj ceni rada od 155,30 dinara (neto) - Poslovni savetnikMINIMALNA CENA RADA U REPUBLICI SRBIJI ZA 2019.GODINU | Pravo i korporativno upravljanje

Размер

Минимално заплащане Период Минимално заплащане на час(в сръбски динари) Закон 01.01.2002 – 01.06.2002 18,46 01.07.2002 – 31.12.2002 22,50 01.01.2003 – 01.06.2003 25,00 01.07.2003 – 31.12.2003 27,00 01.01.2004 – 01.06.2004 31,00 01.07.2004 – 31.12.2004 35,00 01.01.2005 – 01.06.2005 38,50Arhiva - Minimalna zarada | Paragraf 01.07.2005 – 31.12.2005 41,00 01.01.2006 – 01.06.2006 46,00 01.07.2006 – 31.12.2006 55,00 01.01.2007 – 01.06.2007 63,50 01.07.2007 – 31.12.2007 70,00 01.01.2008 – 01.06.2008 78,00 01.07.2008 – 31.12.2008 87,00 01.01.2009 – 01.06.2009 87,00 01.07.2009 – 31.12.2009 90,00 01.01.2005 – 01.06.2010 90,00 01.07.2010 – 01.10.2010 95,00 01.11.2010 – 31.12.2010 95,00 01.01.2011 – 01.05.2011 102,00 01.06.2011 – 31.12.2011 102,00 01.01.2012 – 01.03.2012 102,00 01.04.2012 – 31.12.2012 115,00 01.01.2013 – 31.12.2013 115,00 01.01.2014 – 31.12.2014 115,00 01.01.2015 – 31.12.2015 121,00 01.01.2016 – 31.12.2016 121,00 01.01.2017 – 31.12.2017 130,00 01.01.2018 – 31.12.2018 143,00Minimalna zarada u 2018. godini | Knjigovodstvena agencija Icarus, NišProsecna i minimalna zarada u RS 01.01.2019 – 31.12.2019 155,30ODLUKA VLADE O MINIMALCU Najniža zarada od 2019. biće 155,3 dinara po satuMinimalna zarada | ParagrafMinimalna zarada 2019 01.01.2020 – 31.12.2020 172,54MINIMALNA ZARADA U 2020. BIĆE 30.022 DINARA Vlada usvojila odluku o povećanju za 11,1 odstoMinimalac u Srbiji ima 15 odsto radnika, u Hrvatskoj dva odstoМинимална зарада од 1. јануара 30.022 динараMali: Minimalna zarada u Srbiji od iduće godine 30.022 dinara

Източници

Сърбия Категория:Икономика на Сърбия